Monday, December 7, 2009

Pay for a Year, Get the 2nd Year Free! @ Sea World

シーワールドで「Pay for a Year, Get 2nd Year Free!」(年パスを買うと、もう一年無料!)と言うチケットを売り始めたので、たあくん、なおくんと私の分のチケットを早速購入して、行って来ました。去年の年末にパスが切れて以来行っていないので約一年ぶり。
I bought a year pass so we went to Sea World. It has been year since last time we went there.
なおくんはシャムーのショー、マナティとバルーガ鯨の所で夢中になって動かなくなました。なぜか小さいときからマナティが好き。クリスマスに欲しいはずのくらげには見向きもせず。何なんだ???
Naoki loved Shamus, manatees and beluga wheels. He likes manatees since he was a baby. He did not care about Jellyfish even though he wants those for Christmas.
たあくんは、相変わらずサメが好き。それから、エイ、イソギンチャク、ヒトデを触りまくり、寒いのに袖を濡らしていました。それから、今日たあくんが夢中になったのが左の写真。水槽の中に特殊なライトが設置してあって、魚の内臓や骨を見ることが出来る。「見て!どの魚にも浮き袋がある!」と興奮していました。
Taka loves sharks as always. Also he was touching stingrays, sea anemones and star fishes and wet his sleeve. Today he was fascinated with the tank (left picture) with special light and you are able to see inside of fish. He said " Wow, Look, all fish have an air bladder!"

No comments: