Sunday, August 19, 2007

2ヶ月たってしまった It has been for two month

6月20日にカリフォルニアを発ってから、あっと言う間の2ヶ月間だった。
来た頃はフラフラしながらやっと歩いていたなおくんは最近では家の中を走り回るようになったし、まだまだ話せないけれどこっちの言うことはだいぶわかっているようだ。
たあくんは岩舟弁をマスターしたし(しなくて良いのに・・・)、ひらがなの読み書きもかなり伸びたし、たくさんの種類の虫を触れるようにもなった。
次に来れるのはいつかなぁ・・・。
日本の家族の皆さん、お騒がせしましたね。うるさかったでしょう?
そして、お世話になりました。また来るね~。

It was in no time since we left California on Jun 20th.
When we came here Naoki was just start walking but now he is running in the house. And he cannot talk well yet but he understands what we say a lot.
Taka learned how to speak with Iwafune accent. (I do not want him to learn that...) Also he made progress reading and writing in Japanese. And he is able to touch many different kind of bugs.
I am sure it has been noisy for my family but I am sure they enjoyed my boys.
Thank you for everything and we are come back again!!!

No comments: