Thursday, September 24, 2009

堂々と豪快

2日前に書いた通り、なおくんはプールのコーチに怒られました。で、昨日、「プール行きたくない・・・」と言ったのですが、たあくんも同じ時間にレッスンがあるので一応連れて行き、「どうする?」とか聞くときっと「嫌だ」って言いそうだったので、何も聞かずにコーチの前に連れて行きました。何事も無かったように普通に水に入り、前回よりはるかにルールを守ってレッスンを受けていました。びっくりです。オムツの件でもそうですが、なおくんは分かっているけれど怒られても楽しいことを優先するタイプのようです。学校に通うようになったら厄介なタイプですね。(学校のボランティアにしっかり参加しようと思います!)たあくんも同じようですが、たあくんはビビリなので、少し試して様子を見ながらいたずらする感じで、なおくんは堂々と豪快にいたずらするタイプ。(さっきも昨日書いたサラダの葉っぱをおもちゃのトラクターで掘り起こし始めたなおくんを発見しました。危うく私たちのサラダが全滅になるところでした・・・)
Naoki told me he did not want to go to the pool yesterday because he was in trouble other day. But Taka has a lesson too so I took him to the pool anyway. I thought if I asked Naoki what he was going to do, he was going to say he was not get in the pool. So I did not say anything but I took him to the coach. He got in the pool like a nothing happened and he act much better than other day. It was quite surprise. He understands what is good and bad but just dose not care he will be in trouble or not. If he know it is fun, he will do it even he will be in trouble. (Just now, I found Naoki was trying to dig my Salad leaf pot with his toy tractor... )

No comments: