Tuesday, May 5, 2009

Grandpa Walter

マーヴィンのお父さんが4月26日に亡くなり、グランパとお別れをする為にルイジアナに行ってきました。
先々月からちょっと調子が良くないとは言っていました。マーヴィンのお兄さんが里帰り中に胸の痛みがあり病院に行ったのですが、そのまま呼吸が止まってしまい、子供達みんな集まってから義父さんの希望でライフサポートを外し、みんなに見送られて息を引取りました。83歳でした。長い間糖尿病を患い、その為に両目の視力を失っていましたが、きっと今は目も見えて義母さんとも再会していることでしょう。たあくんやなおくんの顔も見えてるかな。お葬式の前日にグランパに会いに行ったのですが、彼は微笑んでいました。
グランパは頑固親父そのもので、その人をしっかり知らないと話もしてくれないような人でした。私達はルイジアナに2年間住んだのですが最初の数ヶ月は私の作った物も食べてくれませんでした。が、その後は何が食べたいかをリクエストするようになってくれました。
たあくんはやっぱり淋しいようですが、「グランマもアンティジャニーもグランパもみ~んな空にいるから大丈夫!」と言っています。なおくんはまだ分かっていないので、グランパに「グランパー、何で寝てるの?起きないの?」と話しかけていました。そして、バナナが大好きだったグランパの写真を見て、「ママ、グランパ、バナナ食べたいって。」と。
We went to Louisiana to say good bye to Grandpa Walter. He was 83 years old. He was a parson that dose not want to talk to you if he dose not know you well. So we lived next to him for two years, but first few months he dose not want eat food I cooked. After that he enjoyed my cooking.
Taka is little sad about Grandpa's death but he said that It is OK because Grandma, aunt Johnnye and Grandpa are in the sky. When Naoki saw Grandpa in the casket, he said "Why Grandpa is sleeping? He is going to wake up? Wake Up, Grandpa!". And Naoki looked at Grandpa's picture and told me that Grandpa wants to eat a Banana which his was always eating.
I am sure Mr. Walter is able to see and he is with Miss Trudie now.

No comments: