Sunday, May 10, 2009

Birch Aquarium

今月はサイエンスセンターのメンバーはラ・ホヤにある小さな水族館にも行く事が出来る。
今日は母の日だけど、マーヴィンはハワイに行ってしまって、シングルマザー状態なので、3人で水族館へ行って来た。そう言えば、去年の母の日も3人でワイルドアニマルパークだったなぁ。
このBirch Aquarium、何と最後に行ったのはたあくんが生まれる前。当時行っていた語学学校の遠足で行った。けど、規模が小さかった事以外は覚えていない。小さいながらも水槽が子供達の目の高さにあったりして、空いていて凄く良かった。
たあくんはイソギンチャクに夢中で触りまくりでした。指を入れるとベトベトくっ付いてくるそうです。
あ、そう言えば、昨日の夜、「母の日の晩御飯だ!」と、たあくんがフルーツサラダを作ってくれました。ぶどうとバナナのサラダでした。美味しかったよ~。ありがとね。
We went to Birch Aquarium on Mother's day. I went here before Taka was born. I remember it was small but I do not remember other than that. It was perfect for kids. Those fish tanks are kids eye level and it was not crowded. Taka enjoyed touching anemone. Taka told me that when he put his finger in the anemone, they tries to catch the finger.
Oh, Taka made a fruits salad last night for the Mother's Day. It was cute and good. Thanks, Taka!

No comments: