Friday, July 17, 2009

終業式 The Closing Ceremony 2009

明日から日本の学校も夏休み。3週間と少し2年1組の仲間に入れてもらったので、終業式の時にお礼を言う機会を与えてもらいました。3週間あっという間でしたが、毎日給食をおかわりし(家では大して食べないのに・・・)、さらに真っ黒に日焼けしてみんなと一緒に遊びました。楽しかったようです。また、来年、来られるかなぁ?先生方、生徒の皆さん、本当にありがとう。

It was the closing ceremony today. Taka went to Japanese school little over three weeks. He had a chance to say thank you to teachers and his friends in the ceremony. He enjoyed Kyushoku which is provide lunch so much and he played with his friend a lot and he got darker. He had a huge experience. Hope he can come back again next summer.

去年の終業式 last year's ceremony

ちなみにこちら、私も私の父も6年間歌った校歌です。

It is a school song that I and my father sang for six years too.

No comments: